02 november 2008

Gröna fingrar?

Nu sitter de där fönstrena, vita och nyputsade, blev som ett nytt rum fast det är mycket kvar!! =o) Helgen blåser som vanligt förbi i en hejdundrande fart men än är det några timmar kvar och jag tänker njuta till fullo.

Sambon har jobbat stenhårt med omstrukturering av vår grusgång i helgen. Han har fått leka med en liten minigrävare och tagit bort några rabatter och annat jox som vi inte vill ha kvar. Förbereder för att anlägga en ny rabatt och ha enkelt och lättskött i övrigt.

Förra veckan inhandlade jag ett gäng konstgjorda buxbombollar, riktigt bra gjorda. Har tröttnat på att döda alla stackars blommor som flyttar in hos oss, skönt att veta att man alltid kan ta fram de här sköna bollarna. Men snart är det ju dax för underbara julblommor av alla de slag och såna ska jag självklart ha... tur att de bara behöver överleva en begränsad tid...

Njut av helgens sista timmar!

Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Konstgjorda buxbombollar skulle vara nåt jag borde skaffa, glömmer titt som tätt att vattna mina blommar. Ett tag sen jag kika in här... ska se mig runt nu. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Har också några fuskblommor här hemma. Är lite kluven till fusk men å andra sidan så är de ju riktigt långlivade ;-) kram

    SvaraRadera
  3. Jättefint med de konstgjorda växterna och i fina krukor!
    kram Zinkbaljan

    SvaraRadera
  4. hittade hit genom bloggkoll och vilken tur - så underbart fin blogg du har! Jag kommer titta in många gånger till! /Terese

    SvaraRadera
  5. Satsa annars på taklökar, de tycker jag är jättelätta att sköta och väldigt snygga! Fast det blir ju ingen riktig höjd på dem förstås...Skulle jag ha buxbom skulle jag också satsa på den konstgjorda!

    SvaraRadera
  6. Jag är mest avundsjuk på sambon som fick köra minigrävare hela helgen.

    Ska höra om inte Brita vill göra en rockad på tomten på torpet... Vill bli av med en del gräsmatta. Ett lass sten, ett lass jord och sedan 48 h minigrävare. :-)

    SvaraRadera