24 januari 2011

Vackert minne

En mycket kär släkting till mig slutade sina dagar i höstas. Hon drev under sina dagar en butik i sin källare och sålde barnkläder, tyger, garn och annat smått och gott. Hade turen att få komma till hennes hus och butik en sista gång för några veckor sedan eftersom jag skulle få överta hennes mangel. På disken i butiken stod den finaste av snörhållare med en full rulle alldeles toppfint snöre, frågade om någon skulle ha den och hade turen att få med mig den hem. Ett fantastiskt fint minne av en fantastisk människa. Får såklart stå framme på skrivbordet och jag bara längtar till jag har ett renoverat arbetsrum där den får komma ännu mer till sin fulla rätt.

k r a m

3 kommentarer:

  1. Väldigt fin! Och saker med minnen är de bästa sakerna :-)

    SvaraRadera
  2. Fint minne och dessutom väldigt praktisk! Skulle kunna tänka mig att ha en sådan!

    SvaraRadera
  3. Härligt med ett sånt fint minne, i dubbel bemärkelse!

    Tack för ditt svar. Det måste nog bli en tur till det stora gul-blå! :)

    Kramar

    SvaraRadera