22 november 2011

Inventering


Första adventsveckan är äntligen här, nu behöver man inte hålla sig längre...

Dagen har ägnats åt att plocka fram grunden till allt mys, det vill säga stjärnor och ljusstakar. Har gått igenom hur många lampor som behöver bytas och lite annan inventering. Nu är det dags för detaljer! Plocka in lite grönt från skogen, baka fram lite dofter och smutta på den första glöggen, leta fram julskivorna (som är spårlöst försvunna men jag vet ju att jag har lagt dom på ett bra ställe... tur att Spotify finns som backup) och så inhandla ett gäng vita hyacinter. Är lika roligt varje år och det här året känns det som jag hinner jag njuta mer än vanligt! : ) Hoppas nu bara att solen letar sig fram någon dag så att resultatet låter sig fotograferas...

På bild nya placeringen av linneskåpet på vår stora hall på övervåningen, är inte helt överrens än men det krävs lite fix runt i kring så blir det nog bra.

Stöka lugnt!

k r a m

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert skåp!
    Javisst nu är det snart första advent, tjo va härligt! Jag plockade iofs fram lite julsaker redan i lördags ;)
    Hoppas du får en härlig onsdag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt det ska bli att få fram allt pynt och komplettera med lite nytt :). Tyvärr är jag allergisk mot Hyacinter men man kanske kan ha några stycken utomhus ändå!

    SvaraRadera