12 februari 2013

En dag med semlor



 


Jag älskar verkligen semlor så jag är jätteglad att jag har haft tid att ägna denna fettisdag åt dessa goda bakverk. Är ju en av de lyxiga förmånerna som kommer med att vara mammaledig att man ibland hinner få till lite hembakat mellan blöjbyten, matningar, tvätthögar och uppmärksamhetskrävande små gobitar... ; ) Så Kitchen Aiden fick snällt jobba lite och med hjälp av Leilas recept så blev det gott eftermiddagsfika medan sonen sov. Invigning av födelsedagspresent á la bokstavsmugg, design Arne Jacobsen, förhöjde njutningen ännu en nivå! : )   


v a r d a g s l y x

5 kommentarer:

  1. Ser så gott ut:)
    Att leva här och nu, att fånga dagen är inte helt lätt men jag tror att du fick en sådan stund i dag.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Supermysigt och Gud så gott!!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar oxå semlor:) Tur att jag är hemkunskapslärare och får smaka av eleverna. Kanske inte alltid det bästa för vikten men för smaklökarna:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har svårt för semlor men tror jag är en av få I Sverige som känner så..! :-) Skulle gärna tycka om dem då de ser så fina ut. :-)

    SvaraRadera