21 maj 2007

Försovning, lycka och morot...

Efter en underbar ledighet då jag har fått massa roliga saker gjort var det igår kväll dags att gå och lägga sig tidigt inför en full arbetsvecka. Tänkte att detta måste livas upp genom att bädda rent i vår säng med de fina nya påslakanen som införskaffats. Se så fint å mjukt det ser ut...


(Röda små stjärnor på vit bakgrund)
...å tro mig mjukt var det... Lyckades med en försovning som hette duga, vaknade 8.00, skulle ha varit på jobbet senast 7.30 å har minst 40 minuters resväg. Hela dagen blev tokig men gott sov jag, å det blev ju faktiskt kväll idag mé.

Helgens stora projekt har varit smygen i serveringsgången där man hade limmat korkmatta över väldigt fin brädyta. Började med att jag blev lite nyfiken att se vad som fanns under...

...å så pilla jag lite till...

...å se vad jag fann...

...fram med slipmaskin å tålamod...

...fönster i fel färg...

...blev fönster i rätt färg!

Lyckan av att presterat detta är nu stor och framförallt är resultatet en morot att ta mig an resterande 28 fönster...

Ha en bra vecka! Kram


2 kommentarer:

  1. Vad fint det färdiga fönstret blev.

    SvaraRadera
  2. jag är så glad att ha hittat till din underbara blogg.
    får jag länka dig??
    vill ju fråga först.
    ha det bra
    ses!!!!

    SvaraRadera