25 maj 2007

Mina burkar...

Efter en rätt skön vecka med lite avbrott från vanliga jobbet är det nu dags för helg igen. På programmet står renovering efter ork! Fredagskvällen får alltid vara lite lugn och oplanerad och bjuda på de infall som ges.

Då sambon nu sover gott, nerbäddad efter många timmar utan sömn, kan jag trampa runt bäst jag vill i vårt stora hus. Bäst som jag trampade runt kom jag att se några av alla mina älskade burkar. Det har sakta blivit så att jag börjat samla lite på dem, stora som små, gamla som nya. Har så klart förevigat dem för å visa...
Denna lilla vaniljsocker-burk gav ett litet lyckorus när jag fann den på en loppis förra veckan!

En mycket liten burk att ha knappar i hittade jag i personal-butiken på jobbet...

Rött med vita prickar kan väl ingen motstå...
Gamla fina burkar, den gula från sambons mor och de andra följde med i husköpet! :)


Syburk å burk för kamera med tillbehör är väl bara vara ett måste...




Sist men inte minst har jag en bild på den lilla "kontorshörnan" som fick uppiffning för ett tag sen. Där hänger den lilla postburken så vit och fin. Önskemålet vore dock att ha en lika vit och fin vägg bakom (måste ge mig till tåls).

Med mina kära små och stora burkar så önskar jag alla ett gott veckoslut! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar