24 maj 2007

Gratis shopping...

Har haft turen att vara på utbildning i Uppsala de senaste dagarna. Så mysigt att vara i min stad å vandra runt, känns nästan som det är för mig de har lagt ut gräsmatta på gågatan men det förstås Linné kan ju ha nåt med det att göra...

I går hade jag inte möjlighet att stanna så länge eftersom det vankades hyvling av virke som ska bli till golv på övervåningen... =)

Idag stannade jag kvar desto längre och gick verkligen runt och njöt och strosade för mig själv, helt i min egen takt. Centrum har verkligen skärpt sig och det poppar upp nya butiker överallt hela tiden. I alla fall om man inte är där så ofta...

Nåväl fann mig ganska nöjd med att gå runt och titta ända tills jag klev innanför portarna på Trolltyg. Som tur var hade jag TVÅ presentkort på 300 kronor var som jag kunde spendera bäst jag ville. Jag hade i och för sig velat spendera mycket mer men det här var ju gratis!

Blev en Fafnerstol...

...och ett stort härligt Mateusfat...


...som för tillfället fått sin boning tillsammans med rosa dalahästen och ittalalyktan i serveringsgången.


En dag kvar i Uppsala, får se vad den kan bjuda på, kan hända lite mer shopping för det kommer ju faktiskt in nya pengar på kontot imorron... Härligt, härligt men farligt, farligt...

Kram

1 kommentar:

  1. Fina inköp och en väldigt trevlig Blogg! Vi kommer att följa den vita stjärnans framtid med spänning. Hälsningar från "Göken i snåret"

    SvaraRadera