02 juni 2007

Sommar & trädgård

Idag har det varit en riktig sommardag, sååå skönt efter en lång kall och regnig arbetsvecka.


Jag och mor for iväg till handelsträdgården för att inhandla blommor till våra grindstolpar för första gången. Förra ägaren hade varje år röda pellisar på grindstolparna men nu är det nya tider. Min tanke har varit att göra något så banbrytande som att ändra färgen på blommorna till vitt (för ovanlighetens skull...). Valet har stått mellan rosor och pellisar och det blev pellisarna som vann. Nu är de inhandlade och planterade och jag känner mig nöjd. Hoppas även att kära farmor ska bli nöjd, hon tycker ju att jag borde hålla på traditionerna.

Vi handlade även en del andra blommor till de krukor jag har och jord å mull å allt vad det nu heter. Övriga trädgården får visa vad den går för i år för att senare förändras till det vi vill ha.



Mysigt å pyssla runt, plantera å greja. Har även testat en idé som jag har till våra gamla trädgårdsmöbler som för övrigt följde med huset. Tror att idén kommer att fungera, förhoppningsvis kommer bilder senare när allt är klart.
Bäst som jag testade kom faster incyklande på gården, perfekt med smakråd och sen blev det fika i kvällssolen på terassen. Då passade jag på att inviga de nyinköpta dynorna...

En mycket mysig dag trots att sambo är ute på äventyr...
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar