17 juni 2007

En liten bit på väg

Oj vilken slapp helg det blev... Vi som skulle vara så duktiga och få massa gjort men skönt har vi i alla fall haft det! =o)

Sen lördagkväll fick jag dock ett litet ryck att jag skulle piffa lite i vårt kök. Detta projekt har funnits i tankarna en tid men har inte hunnits med. Värt att sägas är att vårt kök är ganska speciellt och mycket svårt att planera hur det ska se ut i framtiden pga den gamla platsbyggda inredningen från 1932. Mycket charmigt men man får nog säga att smart planering av kök var inte så utvecklat dåsom det är idag.

Nåväl diskbänken har man satt in senare och målat laxrosa vilket gör att den ser rent ut sagt malplacerad ut i det övriga köket. Min lösning för att göra tiden innan beslut fattas hur köket ska fixas är såklart att ta fram pensel och vit målarfärg. Före och efter bilder är ju i ett sånt här läge självklart så här kommer de!

En före-bild måste ju naturligtvis bestå av allmän oreda så det har jag såklart anammat med hjälp av disk!

Resultatet blev detta, helt klart bättre i alla fall!

Ja så var vi då ytterligare en liten bit på väg... Är såklart jätteglad att en sak blivit gjord men med ny fin vit färg blir ju takfärgen gulare och golvet fulare och väggen brunare och och och ... Vilken tur att jag tycker om att fixa, förvandla och tänka vidare!

Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Köket fick en helt annat utseende med den vita färgen.

    SvaraRadera
  2. Tack för din gulliga kommentar i min blogg, blir så glad :) Kul att du skrev, nu hittade jag ju till dig.

    Vilket mysigt kök, det blev ju jättefint med lite vit färg! Trevlig kväll, kikar snart in igen!

    SvaraRadera
  3. Man ska inte underskatta vitt - fast som du säger, resten ser då sjaskigt ut. Vi har ljust gråa luckor i köket nu, istället för de pistagegröna som var. Kommer bli jättesnyggt när vi väl fått ordning på resten.

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad!!! Ni har likadana såna där saker man öppnar skåpen med (vart tog DET ordet vägen nu då?). Visst är dom charmiga? Jag tänker inte ta bort mina.
    Kram Elzie

    SvaraRadera