25 juni 2007

Efter midsommar...

...känns det verkligen som att sommaren har kommit oavsett väder. Idag har det varit en skön sommardag när det inte har varit alltför roligt att sitta "inlåst" på jobbet. Jag å några arbetskamrater smet dock ut på lunchen och lapade sol ett tag.

Vi har nu upplevt vår första midsommarhelg i huset. Den har varit fullspäckad med många goda vänner på besök och massa gott från alla att stoppa i magen. Ett stort tack för alla växter som vi fick, vi funderar för fullt var dessa ska placeras. Midsommarafton bjöd på strålande väder så att vi kunde vistas utomhus hela dagen vilket var så skönt (även om vi ju hade fått plats inne).

Nu på kvällskvisten tog jar mig en liten trädgårdsrunda och då upptäcker man nästan alltid någonting nytt. Denna gång inte så mycket nytt förutom att jag förevigade våra älskade pioner som verkligen är helt fantastiska:


Fångade även vårat långbord på bild som vi fann på vinden på ett gammalt brygghus hemma på mina föräldrars gård. Hittade även de långa grova plankorna som tillsammans med vanliga överblivna lekastensblock fick bli stadiga bänkar.

Hoppas på en solig vecka med mycket energi! Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Ser så idylliskt ut! Vi har pioner här i Knutby som doftar underbart. Får se till att plantera några i Högsbo vad det lider.

    SvaraRadera
  2. jag är säker på att ni hade väldigt trevligt på Midsommar. själv satt jag i en lägenhet i Oslo och tittade på ösregnet. I säng 00.22. Upp och jobba halv sju! Kul...längtar mycket till 21 juli! Kram ( och som vanligt ser allt helt fantastiskt ut)

    SvaraRadera
  3. sitter och läser igenom alla dina gamla inlägg och samlar inspiration..
    kom och tänka på midsommarafton förra året.
    superkul var det (det året vi var hemma hos er), men nu är det så att jag kom på att det var ju en viss dam som spydde inne på er toalett på nedre våningen.
    hennes karl berättade för mig att hon hade sagt att det var jag, men jag vill bara säga att det var det inte.
    Ifall att ni tror att det var jag, så vet ni nu att det inte var det. :)
    Jag väntade med att bli dålig till dagen efter. Haha.

    SvaraRadera