24 januari 2008

Ljusglimtar & hjärnsläpp

En dag med några timmars sol muntrar helt klart upp tillvaron och kan till och med göra underverk för en liten stund men för tillfället är det kväll å mörkt igen... =o)

Januari har varit en alldeles för torr månad i plånboken (tror inte att jag är ensam) så det är tur att nya pengar dyker upp när som helst. Vet dock för tillfället endast att jag behöver pengar men inte riktigt vad jag ska använda dem till. Förklaringen är helt klart renovering, här renoveras så mycket att jag varken vet upp eller ner, fram eller bak. Brukar i vanliga fall ha rum fädigmöblerade några minuter efter att jag klivit in i dem men nu har det nog blivit för mycket att fundera på och min hjärna är lite överhettad. Vet inte vad jag vill/behöver ha för möbler eller prylar till de snart färdiga rummen. Blackouten kommer förmodligen helt plötsligt att försvinna och pengarna med den skulle jag tro.

För tillfället renoveras det i allafall för fullt i vår nedre hall, trapp till övervåningen är bytt, tapeter är rivna, taket är täckt med gipsplattor, den fuktiga spackeldoften sprider sig i detta nu och under plastmattan skymtar ett fint trägolv. To be continued...

Kram Anna

5 kommentarer:

  1. ojojoj, va du/ni jobbar på.
    Va duktig du är!

    Jag skulle behöva lite energi så jag också kan få klart här hemma med våran renovering. Men pengarna är slut och krafterna och insperationen är borta.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen det där med att vara överhettad :). Här ska det fixas inför husförsäljning samtidigt som jag funderar på inredning i nya huset, det går verkligen runt i huvudet ibland och jag vet plötsligt inte riktigt vad det är jag vill ha. Skönt att höra att det är fler som har det likadant.

    SvaraRadera
  3. Som sagt, skicka hit E sedan när ni är klara, så kan han få pyssla vidare här ;) Det gör inget att han är morgonpigg - det är ungarna också :D

    SvaraRadera
  4. Så spännande det är att följa er renovering! Jag är övertygad om att bitarna faller på plats så småningom och det kommer att bli kanonfint!

    Ha en skön helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Det dammar i min plånbok oxå.. Som vanligt.. Vad kul å rusta..
    Vi satte oxå in en ny trapp.. Köpte ni en eller har ni byggt den?? Vi köpte våran från ett snickeri i Björklinge..
    Mysiga kuddar oxå..

    Kram Linda!!

    SvaraRadera