17 januari 2009

Afternoon tea

Efter en lång mörk vecka är den härliga helgen här å jag har gått runt och njutit av en ljus värld några timmar. Skönt! Här skiner dessutom solen å en vackert frostig värld skymtar därute.

Älskar att bara mysa runt å plocka lite planlöst utan att ha några måsten. Det blir alltid en period som är lite lugnare när jag har färdigställt ett rum, laddar liksom batterierna för nästa! Nu dax för lite afternoon tea å uppätning av 2008-års saffransbullar... ;o) Muggarna är av märket Mateus, brickan är inköpt på Granit för några år sedan å servetterna kommer från Jysk.


Ha en toppen lördag!
Kram Anna

16 kommentarer:

  1. mm bullarna ser mumsiga ut ju:) Kram M

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt med en lördagsfika! Vilken härlig bricka du gjort iordning!

    Ja visst är det skönt att bara vara lite innan nästa projekt.

    Ha en skön dag!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  3. Mumsigt och så fina fikadetaljer!

    kram

    SvaraRadera
  4. Så gott med fika! Och fina detaljer!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Precis som jag..bara njutit av helgen.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Väldigt mysiga och stämningsfulla bilder du visar! Och så goda dina lussebullar såg ut! Riktigt helgmys!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt hem ni har. Vitt är så rent och skönt. Jag har dock en förmåga att ändå börja plocka in en massa färger, fast jag älskar vitt... :)

    SvaraRadera
  9. mm de ser väldigt gott ut! fina detaljer!

    ha en skön söndag!
    kram ellen

    SvaraRadera
  10. Härligt med mysfika! Här doftar det nybakade kanelbullar just nu, passar på att blogga medans bullarna är i ugnen...

    Ditt hem är så ljust och vackert! Tavlan ovanför soffan är så fin!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Mysig fikastund. Granit är en av mina favoritaffärer, de har en sån ren stil.

    Ha en bra vecka, kram Lena

    SvaraRadera
  12. Hej Anna,
    Vilken fin blogg du har, hittade hit idag:)
    Kommer fortsätta att läsa dina inlägg!

    Ha det bra,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Ja, det är det som är så skönt med oplanerade helger. Att mysa runt och plocka lite.

    Jag har ju sparat julen ända tills nu i helgen så jag har städat bort den och nu känns det jätteskönt.

    Ha dé!

    SvaraRadera
  14. Åh vilka mysiga bilder!
    Så skirt och vackert...och så ser det väldigt gott ut :-)

    Tack för tipset om tavlan, nu ska jag genast försöka få tag på en :-)

    Ha en fin fortsättning på veckan!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  15. Afternoon tea är nog bland det mysigaste jag vet. Sist jag åt det var på nyårsafton på Södertuna Slott. Det var gudomligt gott med massor av små smarriga saker :-)

    Tror nog jag skall ordna ett eget afternoon tea eftermiddag lite längra fram.

    /Tina

    SvaraRadera